Klaipėdoje vykusios kūrybinės dirbtuvės – „Įjunk poveikį“ socialinio verslo sprintas – subūrė 12 komandų, tiek turinčių socialinio verslo idėjų, tiek jau vystančių savo socialinius verslus. Dvi komisijos atrinktos komandos pateko į antrąjį projekto etapą, kuriame galės toliau stiprinti savo verslus ir gauti iki 15 000 eurų vertės finansinį krepšelį, skirtą reikiamos įrangos įsigijimui ir ekspertinei pagalbai.
Į rugpjūčio 11-13 d. vykusį socialinio verslo sprintą, skirtą padėti „įjungti“ dar didesnį socialinį poveikį, užsiregistravo per 30 komandų, turinčių idėjų, kaip spręsti visuomenės problemas ar jau sėkmingai vystančių savo socialinius verslus. Į šias kūrybines dirbtuves atrinktos komandos beveik 3 dienas tobulino verslo idėjas ir modelius drauge su 25 įvairių sričių ekspertais bei dalyvavo socialinio poveikio matavimo ir verslo idėjų pristatymo mokymuose.
„Socialinio verslo sprintą organizavome jau ketvirtąjį kartą. Kaskart džiaugiamės, kad į šias dirbtuves užsiregistruoja gausus būrys žmonių, norinčių ne tik realizuoti savo verslo idėjas, bet, pirmiausia, kurti teigiamą poveikį visuomenei. Tokios intensyvios kūrybinės dirbtuvės padeda socialiniams verslininkams sudėti visus taškus ant „i” – išsigryninti savo idėjas ir kuriamą poveikį, patobulinti verslo modelius, o svarbiausia – gauti grįžtamąjį ryšį iš ilgametę patirtį turinčių ekspertų. Neabejoju, jog visi sprinte dalyvavę socialiniai verslininkai patobulino savo idėjas, todėl galės kur kas drąsiau ir greičiau jas realizuoti”, – pažymi Simona Šimulytė, renginio organizatorė, Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų instituto vadovė, „ChangeMakers‘ON“ iniciatorė.
Socialinio verslo sprinto dalyviai renginio metu pristatė būdus, kaip įveikti įvairias visuomenės problemas: mažinti depresijos lygį, padėti tėvams tinkamai spręsti vaikų elgesio problemas, užtikrinti veiklią ir orią senatvę, sumažinti išteklių švaistymą bei kitas.
„Socialinis verslas – viena efektyviausių priemonių, padedančių mažinti socialinę atskirtį, kovoti su nedarbu, neigiamais žmogaus veiklos padariniais ir kitomis visuomenės, o tai reiškia – mūsų visų – problemomis. Šio socialinio verslo sprinto metu išvystytos idėjos – tai dar vienas žingsnis labai reikalingų socialinių pokyčių link”, – teigia Inga Juozapavičienė, projektą įgyvendinančios organizacijos „Versli Lietuva“ Verslumo departamento vadovė.
Viena socialinio verslo sprintą laimėjusių komandų – „TÁBULA rása“ – renginio metu pristatė pedagogų bendruomenei skirtą mokomojo turinio dalinimosi platformą. „TÁBULA rása“ – tai jau 3 mėnesius veikianti platforma, prie kurios prisijungę mokytojai gali dalintis, pirkti ar parduoti savo pačių sukurtas unikalias mokymo priemones kitiems pedagogams. Tai mokytojams leidžia ne tik patobulinti savo mokymo procesą, bet ir padidinti pajamas.
Kita sprintą laimėjusi komanda – „Gaja Tribe” – pristatė platformos, skirtos padėti moterims greitai rasti pagalbą, idėją. Prie platformos prisijungusios moterys galėtų išklausyti viena kitą, sunkiu gyvenimo periodu sulaukti palaikymo, drauge išspręsti kylančias problemas, rasti bendraminčių ar pasidalinti savo įgūdžiais ir patirtimi.
Šioms komandos realizuoti savo tikslus ir įveikti kylančius iššūkius padės ne tik sprinto metu laimėtas finansinis krepšelis, bet ir „Geri norai“ organizacijos ekspertai.
„Abi laimėjusios komandos pristatė projektus, kurių reikalingumą ypatingai išryškino pandemija. Užsitęsęs karantinas buvo tikras iššūkis švietimo sistemai – tiek mokytojams, tiek mokiniams. „TÁBULA rása“ platforma gali padėti mokytojams pasiruošti nuotoliniam ugdymui, atnaujinti savo mokymų medžiagą ir sudominti mokinius. Tuo tarpu „Gaja Tribe” komanda, padės mažinti išryškėjusias atskirties ir vienišumo problemas”, – teigė „Geri norai“ vadovė Jurgita Ribinskaitė–Glatzer.
Socialinio verslo sprinto finalo metu buvo įteiktas ir specialus „ChangeMakers‘ON“ įsteigtas prizas – iki 6 mėn. trukmės socialinio verslo vystymui skirta mentorystės programa su savo srities ekspertu pasirinktoje užsienio šalyje. Šį prizą laimėjo „OCEAN Design” komanda, kuri pristatė drabužių, pagamintų iš tvarių, perdirbtų ir organiškų audinių, kolekciją. Drabužiai kuriami pasitelkiant gamtai draugišką gamybos procesą ir užtikrinant sąžiningą ir etišką elgesį su visais gamybos procese dalyvaujančiais žmonėmis. „OCEAN Design” komandą papildomai konsultuos „ChangeMakers‘ON“ ekspertai – Simona Šimulytė ir Giedrius Šteimantas.
Šis socialinio verslo sprintas yra vienas iš socialinio verslo kūrimosi skatinimo projektų etapų. Projektus įgyvendina „Versli Lietuva“ kartu su partneriais Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutu, „NVO aviliu“ ir „Geri norai“. Per dvejus projektų veiklos metus siekiama padidinti socialinių verslų skaičių Lietuvoje, ypač Klaipėdos ir Panevėžio regionuose. Daugiau informacijos apie projektus: http://ijunkpoveiki.lt/