Kuriu socialinį verslą: tikslinės auditorijos identifikavimas

Kuriate ar svajojate įkurti socialinį verslą? Tuomet turite apgalvoti ir žinoti, kas yra jūsų tikslinė auditorija! Tai yra kebliau nei iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti: socialiniai verslininkai dažnai sutrinka – ar reikėtų analizuoti problemą patiriančius žmones, ar klientus? Atsakymas – abu.

Svarbu suprasti, jog socialinio verslo naudos gavėjas ir klientas ne visuomet sutampa – dažnai šie du vaidmenys tenka skirtingiems žmonėms. Ką tai reiškia?

Pavyzdžiui, jei savo socialiniame verslo restorane įdarbinate žmones su negalia taip norėdami jiems suteikti darbinių įgūdžių, tuomet šie žmonės yra naudos gavėjai. Tuo tarpu žmonės, kurie ateis į restoraną pavalgyti, yra jūsų klientai. Ar jaučiate skirtumą?

Taigi, kuriant socialinį verslą, svarbu suprasti tiek savo klientą, kuris perka prekes ar paslaugas, tiek žmonių grupę, tiesiogiai išgyvenančią socialinę problemą, kurią jūsų verslas sprendžia!

Renginio metu sužinosite apie:
• Tikslinę grupę – žmones, kuriuos socialinė problema veikia tiesiogiai. Kaip nustatyti tikslinės auditorijos dydį? Ar žinote, kiek žmonių išgyvena jūsų sprendžiamą problemą?
• Naudos gavėjo profilį. Kviesime pažvelgti į savo auditoriją tarsi pro mikroskopą – koks yra tipinis jos atstovas, kokios charakteristikos jam būdingos?
• Jūsų klientus, kurie sumoka už paslaugas ir prekes. Kas jie tokie? Ar tai žmonės, ar institucijos?
• Tikslinės rinkos dydį ir jos nustatymą
• Komercinius ir poveikį perkančius klientus
• Idealaus kliento profilį

Šis renginys yra renginių ciklo, skirto pristatyti svarbiausią informaciją bei įrankius norintiems kurti ar jau kuriantiems socialinius verslus, dalis.

Renginio lektorė:
Jurgita Ribinskaitė-Glatzer – socialinio verslo ekspertė, aktyvi Lietuvos pilietinės visuomenės narė, turinti daugiau nei 20 metų patirtį dirbant su nevyriausybinėmis organizacijomis ir socialiniais verslais tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Ji įkūrė ir vadovauja organizacijai „Geri norai LT“. Ši organizacija aktyviai dalyvauja kuriant socialinio verslo ekosistemą Lietuvoje, vykdo gebėjimų stiprinimo programas, skirtas socialinio verslo vystymui, poveikio supratimui ir matavimui.

Pirmojo renginio video įrašą rasite čia.

Kviečiame žiūrėti renginio įrašą: