Socialinis verslas „TÁBULA rása“ siekia padėti išspręsti švietimo sistemos problemas

Socialinio verslo „TÁBULA rása“ įkūrėja dr. Rasa Mardosaitė siekia padėti šalies mokytojams ir kitiems edukatoriams tobulinti savo mokymo procesus. Internetinė www.tabularasa.lt platforma, kurioje galima dalintis, pirkti ir parduoti savo pačių sukurtas mokymo priemones, jau vienija per 4500 žingeidžių vartotojų. Rasa, siekdama sumažinanti pedagogų bendruomenės naštą organizuojant ugdymą nuotoliniu, hibridiniu ar kontaktiniu būdu, toliau intensyviai tobulina platformą, o norėdama didesnio verslo proveržio – prisijungė prie socialiniams verslininkams skirto „Įjunk poveikį“ projekto.

Rasa pasidalino savo istorija – kaip kilo verslo idėja, kokią socialinę problemą siekia išspręsti ir kaip prie verslo augimo prisidėjo „Įjunk poveikį“ projektas.

Apie ką yra socialinis verslas „TÁBULA rása“?

Skaitmeninių mokomųjų priemonių sklaidai sukūrėme pirmąją Lietuvoje skaitmeninio turinio dalinimosi platformą www.tabularasa.lt, kurios tikslas – padėti Lietuvos pedagogams bendradarbiauti, dalintis savo profesinėmis kompetencijomis ir taip pat pasinaudoti proga monetizuoti šį papildomą pedagoginį darbą. „TÁBULA rása“ yra inovatyvi, internete sutelkta Lietuvos edukatorių bendruomenė, prie kurios prisijungę vartotojai gali dalintis, pirkti ir parduoti savo pačių sukurtus mokymo(si) priemonių failus kitiems pedagogams ar mokinių tėveliams. „TÁBULA rása“ bendruomenė kuriasi tarpusavyje bendradabiaujant Lietuvos pedagogams, mokinių tėveliams, ugdymo įstaigų vadovams, kitiems edukatoriams ir kūrėjams. Ši platforma specialiai pritaikyta Lietuvos ugdymo sistemai.

Nepraėjo nė metai, o platformoje jau užsiregistravo daugiau nei 4500 vartotojų, iš kurių 10 proc. yra mokomųjų priemonių kūrėjai ir pardavėjai. Platformoje jau įkelta beveik pusantro tūkstančio mokomųjų priemonių, kurios buvo parsisiųstos daugiau nei 45 tūkstančius kartų. Puikūs atsiliepimai iš vartotojų – mokytojų, pirkėjų, pardavėjų bei tėvelių – ragina nesustoti ir kurti dar patogesnę bei efektyvesnę erdvę Lietuvos edukatorių bendruomenei.

Kokią socialinę problemą sprendžia „TÁBULA rása“?

Modernių skaitmeninių lietuviškų mokymo priemonių stygius, žema mokytojo profesinė motyvacija bei savivertė lemia blogėjančią ugdymo kokybę šalyje, o mokytojai net svarsto keisti savo profesiją. Deja, iki šiol Lietuvoje nebuvo efektyvių sprendimų, galinčių iš tikrųjų padėti Lietuvos mokytojui. Gana akivaizdu, kad Lietuvos pedagogai neturėjo vieningos bendruomenės bei jai pritaikytos erdvės, kurioje kiekvienas edukatorius galėtų talpinti ir su kolegomis dalintis savo sukurtomis mokymo priemonėmis ir taip sumažinanti bendruomenės naštą organizuojant ugdymą nuotoliniu, hibridiniu ar kontaktiniu būdu.

Kaip nusprendėte pradėti šį socialinį verslą?

Doktorantūros studijų metu gavau progą išbandyti mokytojos bei korepetitorės darbą. Tuomet pasitaikydavo, kad per labai trumpą laiką reikėjo mokiniams perteikti ir paaiškinti didelį kiekį informacijos. Puikiai žinojau, kad Lietuvoje yra mokytojų, kurie tą moka padaryti, yra susikūrę savus metodus, o jų mokiniai – olimpiadų prizininkai. Pamenu, kaip visa širdimi troškau asmeniškai įsigyti jų mokymo metodiką ir bandyti pritaikyti savo mokiniams. Deja, analizuodama situaciją pastebėjau, kad esamos metodinės priemonės nebėra aktualios ir įdomios moksleiviams, o mokytojai dažnai nėra motyvuoti kurti ir dalintis įtraukiančiomis užduotimis.

Netikėtai užklupęs karantinas dar stipriau išryškino šią mūsų švietimo sistemos spragą. Beveik pusė milijono vaikų į nuotolinį mokymą prie kompiuterių kartu su savimi nusitempė ir 40 tūkst. visiškai tam nepasiruošusių Lietuvos pedagogų. Neturėdami modernios ugdymo metodikos mūsų mokytojai perdegė, o mano galvoje vis netilo mintis, kad turime jiems padėti. Būtent asmeninė mokymo(si) patirtis ir verslumo žinios leido į šią socialinę problemą pažvelgti kitaip – versliau, kūrybiškiau, originaliau nei buvo įprasta iki šiol.

Rasa, dalyvavote socialiniams verslininkams skirtame „Įjunk poveikį” projekte. Ką pavyko pasiekti projekto metu?

Vienas didžiausių pasiekimų – tai pažinta socialinių verslininkų bendruomenė ir žmonės, kurie eina viena kryptimi – siekia socialinio poveikio. Projektas leido pamatyti ne tik socialines problemas Lietuvoje, bet ir verslius tų problemų sprendimus. Be to, gautos mentorių konsultacijos – neįkainojamos vertės. Intensyvios diskusijos, kritika ir pagyros, analizė bei skaičiavimai leido išsigryninti, jog „TÁBULA rása“ – labai efektyvi, inovatyvi ir vertinga socialinė platforma, kurios sėkmė – visų Lietuvos mokytojų sėkmė! Šiai idėjai sužydėti reikalinga stipri ir labai kompetentinga intelektinė, finansinė bei techninė atrama, todėl šiame projekte gauta finansinė parama labai tikslingai prisidėjo prie projekto valdymo galimybių plėtros, platformos optimizavimo, techninių bei rinkodaros sprendimų įgyvendinimo.

Plačiau apie socialinio verslo iniciatyvų skatinimo projektą „Įjunk poveikį“ čia: http://ijunkpoveiki.lt/  „Įjunk poveikį“ projektą įgyvendina „Versli Lietuva“ kartu su partneriais – „NVO Avilys“, „Geri norai“ bei Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutu. Projekto veiklos finansuojamos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos lėšomis (Socialinio verslo iniciatyvų skatinimas Panevėžio apskrityje (Projekto Nr. 08.5.1-ESFA-K-853-01-0011); Socialinio verslo iniciatyvų skatinimas Klaipėdos apskrityje (Projekto Nr. 08.5.1-ESFA-K-853-01-0010)).